Zlatý kompas byl vybrán proto, že představuje přirozenou dokonalost přírody. Samotná cena a logo ceny vycházejí z kompasu, který v roce 1893 navrhl Adalbert Groeninger, aby v přírodě našel zlatý řez - kdy nejmenší dílek na přímce souvisí s největším dílem, stejně jako největší dílek souvisí s celou přímkou, jak si pamatujeme z hodin geometrie.
Od počátku věků navrhovali Italové siluety, které ohromovaly a šokovaly zbytek světa - od Pantheonu v římských dobách po velké renesanční malíře a od benátských sklářů po Bruna Sacca, který změnil automobilový průmysl, když v roce 1974 usedl na konec vysokého stolu v designovém oddělení Mercedesu. Pro sdružení prodejen La Rinascente a architekty tedy nebylo žádnou samozřejmostí, že italský designový tah udrží šroubek ve vodě - a že se italský designový tah bude i nadále inspirovat svým nápaditým přístupem.
La Rinascente hostila ceny deset let až do roku 1964, kdy přehlídku převzalo sdružení průmyslových designérů Associazione per il Disegno Industriale (ADI). Za ADI stáli mimo jiné bratři Castiglioniové, které my v Lampmasteren známe zejména díky
Achille Castiglioni, který skvěle spolupracoval s
Flosem. Od svého vzniku bylo ocenění Compasso d'Oro uděleno přibližně 300 návrhům - a proto se nejedná o ocenění, které by viselo na stromech.
ADI Design Museum v Miláně se zlatým kompasem na okně vpravo. Obrázek: Delo 99, Creative Commons 4.0.
Licence.